понедельник, 25 апреля 2022 г.

 10 КЛАСИ УКР МОВА 

Букви я, ю,є можуть позначати як один так і два звуки.

Два звуки я, ю, є позначають лише у трьох випадках:

1.     Коли вони стоять на початку слова:  слово «яблуко» транскрибується наступним чином - [йáблуко]; 

Увага: в фонетичному записі обов'язковим є правильно поставлений наголос. Єдиний виняток – односкладні слова, наприклад, слово «яр» - [йар]

Увага: в транскрипції всі графічні позначення звуків пишуться з малої літери, незважаючи на правила графіки (початок речення або власна назва).

2.     Два звуки я, ю, є позначають  після голосного: маяк – [майáк]

3.     Після апострофа і м'якого знака я, ю, є також позначають два звуки: здоров'я – [здорóвйа], Мольєр – [мол'йéр]

В усіх інших випадках я, ю, є позначають м'якість попереднього приголосного і транскрибуються наступним чином ['а]['у]['е].

  • Буква ї завжди позначає два звуки [йі]. Наприклад, їжак – [йіжáк];
  • Буква щ також завжди позначає два звуки – [шч]. Наприклад, щастя – [шчáс'т'а].



ВПР 2 ПИСЬМОВО 


Комментариев нет:

Отправить комментарий